Breaking News
אבי-גולדהמר--עוד

ההורים דורשים לסגור את בית הספר, העתירה נדחתה

נדחתה עתירה נגד עיריית עפולה ומשרד החינוך

הורים דרשו לפטר מנהלת בית ספר ולסגור אותו – בית המשפט דחה את העתירה

הרקע לעתירה: טענות על אירועי אלימות בחטיבת ארז בעפולה, ועל פתיחה חפוזה של בית הספר עוה"ד אבי גולדהמר, שייצג את עיריית עפולה: "המבנה עבר שיפוץ נרחב וקיבל את כל האישורים" השופטת עינב גולומב קבעה כי משרד החינוך ועיריית עפולה גיבשו מענה ראוי לאירועי האלימות בבית הספר

 

כל הורה רוצה באופן טבעי לוודא שילדיו מקבלים את החינוך הטוב ביותר האפשרי. רצון זה הוביל את אביו של אחד התלמידים בחטיבת ארז של בית הספר אורט בן גוריון בעפולה להגיש עתירה כנגד מספר גופים: משרד החינוך, עיריית עפולה, רשת אורט ועוד. העתירה, שעליה היה חתומה גם "הנהגת ועד ההורים", כללה דרישה לפטר את מנהלת החטיבה וכן לסגור לאלתר את בית הספר ולהעביר את התלמידים שבו למסגרת חינוכית אחרת. בקשה נוספת במסגרת העתירה הייתה לצו שיורה למשרד החינוך לתגבר את כוח האדם על-מנת לשפר את התנהלות בית הספר.

המחויבות של ההורים כאמור מובנת – אבל בהיעדר הוכחות לטענות ומסיבות נוספות החליט בית המשפט המחוזי בנצרת, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, לדחות את העתירה.

"ליקויים במינוי המנהלת, פתיחת בית הספר נעשתה בפזיזות"

העתירה המנהלית כללה שורה ארוכה של טענות. ביניהן: בית הספר נפתח בפזיזות, כשהתנאים הפיזיים בו אינם נאותים; לא נשקלו חלופות אחרות; ההורים לא שותפו בתהליך; ניתן להעביר את התלמידים בקלות לבתי ספר אחרים, על בסיס מבנים יבילים; ועוד.

אחת הטענות החמורות ביותר בעתירה הייתה כי מנהלת בית הספר הורתה לצוות לא להתערב בקטטות ובמקרי אלימות בין התלמידים. כמו כן נטען כי המנהלת כשלה גם בעבר, בבית ספר אחר, וכי אסור היה למנותה לתפקיד בהיעדר כישורים מספקים.

"למבנה בית הספר ניתנו כל האישורים הנדרשים, לאחר שיפוץ נרחב"

עיריית עפולה, שיוצגה בדיון ע"י עוה"ד אבי גולדהמר, הציגה את כל האישורים הנדרשים למבנה בית הספר. בנוסף ציינה העירייה כי בוצעו במקום עבודות שיפוץ נרחבות על-מנת להתאים אותו לייעודו. כמו כן הבהירה הרשות המקומית כי לנוכח הגידול הדמוגרפי בעפולה, פתרונות זמניים בדמות מבינים יבילים אינם ישימים, ועל כן הוחלט על הקמת בית ספר חדש – חטיבת ארז של בית הספר אורט בן גוריון.

בנוסף ציין עוה"ד גולדהמר בפני בית המשפט כי ההורים יודעו בדבר הכוונה לפתוח תיכון חדש כבר באפריל 2022, ואילו העתירה הוגשה רק בדצמבר, כלומר לאחר שיהוי משמעותי.

משרד החינוך, שהוא הגוף האחראי על מינוי המנהלת והעסקתה, טען כי מדובר באשת מקצוע בעלת יכולות פדגוגיות טובות. בנוסף הבהיר משרד החינוך בתגובתו לעתירה כי תלמידים אלימים הושעו ואף הורחקו לצמיתות מבית הספר, וכי ננקטים צעדים נוספים לשיפור מוגנות התלמידים – צעדים התלויים במידת שיתוף הפעולה של כל הגורמים המעורבים, לרבות ההורים.

"משרד החינוך ועיריית עפולה פעלו למתן מענה לאירועי האלימות"

השופטת עינב גולומב מביהמ"ש המחוזי / מנהלי בנוף הגליל שדנה בעתירה פסקה כי רק בית דין לעבודה מוסמך לדון בהפסקת עבודתו של אדם, וכי אין זה כלל מסמכותה להורות על העברת מנהלת בית ספר מתפקידה.

באשר לטענות כנגד עיריית עפולה, קיבלה השופטת את טענות עוה"ד אבי גולדהמר, וציינה כי העותרים לא הציגו בסיס עובדתי כגון חוות דעת של גורם מקצועי או כל הוכחה אחרת לכך שמבנה ביה"ס אינו ראוי ו/או לקוי במובן כלשהו.

פסק הדין מתייחס גם לטיפול במקרי האלימות: "לפי החומר שהונח בפניי, משרד החינוך בשיתוף עם עיריית עפולה פעלו לגיבוש ומתן מענה לאירועי האלימות שאירעו בביה"ס ולמשבר שנוצר בין ההורים או מי מהם לבין הנהלת ביה"ס והצוות החינוכי, וזאת במספר מישורים". בין הצעדים שכבר ננקטו: הקצאת 164,000 ₪ עבור תוכנית התערבות והעצמת תלמידים, הקצאת מדריכת אקלים חינוכי לליווי המחנכים וההנהלה, והקצאת שני רכזי מוגנות נוספים ע"י עיריית עפולה.

לנוכח ההבנה כי חינוך הילדים הוא נושא רגיש עבור כל הורה, בחרה השופטת גולומב שלא לחייב בהוצאות את ההורה העותר. יחד עם זאת ביהמ"ש הביע צער על החלטת ההורים שלא לשלוח אתילדיהם לבית הספר מזה תקופה ארוכה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …