Breaking News
ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום
ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן", "אלבומו האבוד של ד"ר יעקב רוזנר" – אלה רק חלק מהסוגיות המרתקות שהוצגו בכנס במסגרת האירוע הוענק לד"ר אורי מלמד ספר שנערך לכבודו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן: "שמחתי לראות חוקרים צעירים לצד ותיקים, התרשמתי מעומק המחקרים"

 

האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן ערכה בירושלים כנס מקצועי מרתק: שורת חוקרים, צעירים ו-ותיקים, הציגו מחקרים מעמיקים ומקיפים המאירים את יהדות תימן משלל זוויות. נשיא האגודה, ד"ר יגאל בן שלום, ציין לטובה את הרמה הגבוהה של הכנס, וכן את הארגון המופתי של עו"ד ד"ר אריאל מלאכי.

הכנס התקיים במבנה מרהיב העין של המרכז העולמי למורשת יהודי צפון אפריקה אשר שוכן בשכונת מחנה ישראל בירושלים. לאחר ארוחת בוקר קלה, נהנו המשתתפים מהרצאות קצרות בסגנון TED: ד"ר גלעד שפירא הציג מחקר בנושא ר' עקיבא, חמור ושוק במדרש הגדול. ד"ר מרב נדלר-עקירב דיברה על המחקר שלה, שעוסק בפירושי ההפטריות במדרש הביאור. ד"ר יובל ואדעי סקר חידושים בענייני הפסח בסידורי תימן, ואילו ד"ר תום פוגל הרצה על בניית ארכיון קהילתי של שירת הדיואן של יהודי תימן התחתונה.

בהמשך היום הוצגו מחקרים נוספים, ובהם זה של אסנת יששכר על יהודי כ'ולאן בין תלות לעצמאות, וזה של ד"ר קרסטין הנפלד שכותרתו "בין העצמי לאחר: יהודי תימן במחשבה ובמשילות הזיידית". האוצרת יהודית קפלן סיפרה על אלבומו האבוד של ד"ר יעקב רוזנר, "השיבה הביתה מערב".

מושב נוסף של הכנס הוקדש לעיסוק בעצם פעולת המחקר. פרופ' יוסף יובל טובי דיבר על חשיבות ידיעת הערבית הקלאסית, וד"ר מנשה ענזי הציג אתגרים שונים ובפרט את גלות מוזע כמקרה מבחן. בנוסף כלל היום המושקע רב שיח בנושא חוקרים צעירים והאקדמיה בהנחייתו של פרופ' נחם אילן, וארוחת צהריים במסעדת לוצנ'ה שבשכונת ממילא.

במסגרת האירוע הוענק לד"ר אורי מלמד ספר שנערך לכבודו – לקט אורות, אסופת מאמרים בעריכת פופ' נחם אילן. בסיום היום שיבח ד"ר בן שלום את צוות האגודה בראשה הוא עומד על המסירות וההשקעה בארגון הכנס. כמו כן הודה לחיים כהן, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית בישראל, על השותפות רבת השנים ועל אירוח האירוע.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

הבעל: התסביך הזה משאיר אותנו מעל המים, כי אחרת היינו מזמן שוקעים במצולות עם הבזבוזים של אשתי

בעלי סובל מתסביך אדיפוס הבעל: התסביך הזה משאיר אותנו מעל המים, כי אחרת היינו מזמן …

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.