Breaking News

יש להכיר במשטרת ישראל כגוף השווה בחשיבותו לצה"ל

הכרסום המתמשך בביטחון הפנים הוא איום קיומי – אומ"ץ מציעה תוכנית אסטרטגית לפתרון הבעיה

הטרור והאלימות מהווים איום מרכזי ומידי על חיי הישראלים ∙ אומ"ץ העבירה לקברניטי המדינה תוכנית מפורטת לחיזוק משמעותי של יכולות המשטרה ומעמדה ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "אם מדינת ישראל רוצה להמשיך להתקיים, יש להכיר במשטרת ישראל כגוף השווה בחשיבותו לצה"ל"

ישראלים רבים חוששים לחייהם, בעיקר עקב איומים מבית. השילוב בין טרור לבין האלימות הגואה בכבישים, בבתי החולים, בבתי הספר ובמקומות נוספים, מוביל להתערערות תחושת הביטחון – והמצב מחמיר מיום ליום.
הגוף המופקד על ביטחון הפנים הוא משטרת ישראל. תנועת אומ"ץ, הנאבקת למען אזרחי המדינה בשלל דרכים, זיהתה פער משמעותי בין יכולות צה"ל ומעמדו לבין יכולות המשטרה ומעמדה. בעוד הצבא יכול לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון, המשטרה לא מצליחה להשליט חוק וסדר – ולכן נדרשת רפורמה מקיפה.
ראשי אומ"ץ – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא – ואיתם תא"ל (מיל') אבי בכר שהיה רמ"ט פיקוד העורף וראש מל"ח, גיבשו תוכנית אסטרטגית לשדרוג עוצמתה של משטרת ישראל ושיפור מעמדה הציבורי. התוכנית המאפשרת התמודדות טובה יותר עם האתגרים השונים בכל התחומים הקשורים לביטחון פנים נשלחה אל קברניטי המדינה: ראש הממשלה נתניהו, השר לביטחון לאומי בן גביר, שר הביטחון גלנט, המפכ"ל קובי שבתאי, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ואחרים.
שתי הבעיות העיקריות של משטרת ישראל
התוכנית האסטרטגית של אומ"ץ מספקת מענה לשתי הבעיות העיקריות המגבילות את כוחה של משטרת ישראל: מעמד נמוך, לאחר הטלת ספק מתמשכת בלגיטימיות של גוף זה, הן מצד פוליטיקאים חסרי אחריות והן מצד התקשורת; ומספר נמוך של שוטרים מבצעיים ביחס לנפח הפעילות העצום.
שתי הבעיות קשורות זו לזו: "מי רוצה לפעול ימים ולילות, שבתות וחגים, ולהיות מאוים כל הזמן בחקירה, רק בגלל שמישהו פרסם סרטון?" תוהה פליצ'ה פלד. יו"ר אומ"ץ הדגיש כי כל תלונה כנגד שוטרים חייבת להיבחן ברצינות, אבל במקביל נדרש גם גיבוי פוליטי וציבורי.
"שוטרי חובה" לצד שוטרי קבע
תחושת הביטחון האישי של אזרחי ישראל מושפעת מרמת התפקוד של משטרת ישראל לא פחות מכפי שהיא תלוי בביצועיו של צה"ל. למרות זאת, המדינה מעמידה לרשות צה"ל עשרות אלפי צעירים וצעירות מדי שנה, בעוד המשטרה מתקשה למלא את השורות.
במציאות שבה כוח אדם איכותי הוא משאב יקר ערך, מציעה אומ"ץ לעדכן את מודל הגיוס: הקצאת 6,000 מתגייסים למשטרה, בתקן של "שוטרי חובה", תעבה את הכוח המבצעי ותבטיח מענה טוב בהרבה לאינספור המשימות המוטלת על משטרת ישראל. על-פי התוכנית, שוטרי החובה יצטרפו לשוטרי הקבע המיומנים, ויהוו גם עתודה לתפקידי קצונה במשטרה – במטרה לשפר את רמת הפיקוד בגוף זה.
יתרון נוסף של עדכון מודל הגיוס לשירותי הביטחון הוא האפשרות לשלב את בני המגזר החרדי – שיוכלו למלא תפקידים שונים במשטרה. פליצ'ה פלד הדגיש כי גם צה"ל יצא נשכר מהשינוי: "תגבור כוח האדם במשטרה יפטור את צה"ל מהצורך להקצות כוחות ואמצעים לשמירה על צירים פתוחים במרחב האזרחי".
שילוב מושכל של יכולות שב"כ
מרכיב נוסף בתוכנית האסטרטגית הוא שילוב השב"כ, אבל באופן מדויק ומושכל. "מיותר לציין כי שינוי חוק השב"כ עלול לפגוע בדמוקרטיה", ציין פלד. בנוסף הביעו אנשי אומ"ץ חשש כי שילוב שירות הביטחון הכללי בפעילות השוטפת של המשטרה יגרום נזק לאפיונו של ארגון חשוב זה, ויקשה עליו לעמוד במשימות הייעודיות לו. יחד עם זאת בהחלט ניתן לנצל את יכולות השב"כ בתחומי המודיעין, כדי לחזק עוד יותר את כוחה של המשטרה.
בתנועת אומ"ץ הביעו תקווה כי האישים המופקדים על ביטחון אזרחי ישראל יאמצו את התוכנית ואת עקרונותיה: הכרה במשטרת ישראל כגוף ביטחוני לאומי השווה בחשיבותו לצה"ל, תגבור כוח האדם במשטרה ומתן גיבוי נכון למפקדים ולשוטרים. רק יישום פעולות אלה יסיר את האיום הקיומי המרחף מעל המדינה, ויחזיר לישראלים את הביטחון האישי.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …