Breaking News
איאד ממתנס עוד צילום יחצ

עקירה אגרסיבית של שן בינה הובילה לשבר בלסת – ולתביעת רשלנות רפואית בסך מאות אלפי שקלים

צעירה בריאה לחלוטין הגיעה לרופא שיניים לטיפול שגרתי – וחייה נהרסו

עקירה אגרסיבית של שן בינה הובילה לשבר בלסת – ולתביעת רשלנות רפואית בסך מאות אלפי שקלים

על-פי כתב התביעה שערך עוה"ד איאד מטאנס, רופא סביר היה נמנע מהפעלת כוח מופרז ורשלני האישה סובלת מקשיים בהגייה, מגבלות באכילה, כאבים שנחווים כמכות חשמל בשל פגיעה בעצבי הפנים

 

אנשים רבים פוחדים מטיפולי שיניים. במרבית המקרים הטיפול מסתיים בשלום – אבל במקרה של פ', אישה בת 35 מאזור הצפון, עקירה רגילה הפכה לסיוט של ממש.

לפני כשנתיים הגיעה פ' למרפאת שיניים בישוב הסמוך למקום מגוריה, על-מנת לעבור בהמלצת אותו רופא שיניים עקירת שן בינה תחתונה. עוד לפני ביצוע הפעולה, התרשל הרופא משלא הסביר לאישה מהם הסיכונים האפשריים בטיפול זה. למעשה, הוא אף אמר לפ' כי מדובר ב"עקירה פשוטה ביותר".

העקירה עצמה נמשכה כ-90 דקות, ובמהלכה התקשה הרופא לחלץ את השן מהלסת. הוא הפעיל כוח רב וכתוצאה מכך סבלה האישה מכאבים חזקים. לאחר שחזרה לביתה הבחינה בהתנפחות חריגה של הלסת, עד כדי חוסר יכולת לפתוח את הפה. פ' התקשרה לרופא השיניים ודיווחה על מצבה. התגובה: "מדובר בתופעות שכיחות, ותוך 48 שעות הכל יחלוף".

גם למחרת, כשמצבה של האישה החמיר, הרופא המליץ לה להמתין בסבלנות. 4 ימים אחרי העקירה שהסתבכה הגיעה פ' למרפאת השיניים. לאחר הבדיקה ההנחיות שקיבלה היו להמשיך ליטול אנטיביוטיקה ולשתות משקאות קרים.

רק לאחר יותר משבועיים, כשהאישה הגיעה למלר"ד בבית חולים בהפניית רופאת המשפחה שלה, התגלתה התמונה המלאה: שבר עם תזוזה בלסת התחתונה. פ' עברה ניתוח לקיבוע האזור, אולם גם לאחריו לא חזרה לעצמה. בין השאר היא סובלת מפגיעה בלתי הפיכה בעצב מנדיבולרי, התקפי כאב פתאומיים וחדים אותם היא מתארת כהבזקי חשמל, מגבלות באכילה, קושי בהגייה, ריור מוגבר ועוד.

האישה פנתה לעו"ד איאד מטאנס, מומחה לרשלנות רפואית ודיני נזיקין. לאחר שבחן את המקרה ונעזר גם במומחה בתחום, המליץ עו"ד מטאנס על הגשת תביעה כנגד רופא השיניים.

"שימוש מופרז בכוח וטכניקה לקויה"

כתב התביעה שערך עו"ד מטאנס נשען בפן הרפואי על חוות דעת מומחה של פרופ' שלמה ברק. פרופ' ברק, מומחה ותיק בתחום כירורגיית הפה והלסת, קבע כי "מהניסיון הקליני, שברי לסת תחתונה נגרמים כתוצאה משימוש מופרז בכוח ומטכניקה לקויה". לדבריו רופא שיניים סביר שמתקשה לשלוף שן בינה היה עוצר את הטיפול ומפנה את המטופלת למומחה לניתוחי פה ולסת.

עוד ליקוי בהתנהלות הרופא של פ' הוא ההימנעות מהפנייתה לבירור מקור הכאב והנפיחות החמורים. בנוסף ציין עו"ד מטאנס בכתב התביעה כי רופא השיניים הפר את החובה לקבל הסכמה מדעת על העקירה, לרבות חתימה בכתב על טופס מתאים לאחר פירוט הסיבוכים האפשריים.

נכות לצמיתות ופגיעה בכושר העבודה

כתב התביעה מגולל את הפגיעה הדרמטית בחייה של פ', שעד לעקירה הרשלנית הייתה בריאה לחלוטין. מאישה שעובדת גם בחברת תקשורת וגם כמורה לחינוך מיוחד, היא נאלצה לעבור לעבודה במשרה חלקית בלבד. כמו כן פ' תזדקק לטיפולים לאורך כל חייה לאור הנכות שנגרמה לה. הנכות כוללת: כאב תמידי בלסת התחתונה, גם אחרי טיפולים תרופתיים ופיזיותרפיה (נכות בשיעור 10%), הפרעות תפקודיות בלסת ובשרירי הלעיסה (10%) וכן ירידה בתחושה ותחושתיות יתר בחלקים שונים של הפנים (20% נכות).

 

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

איאד ממתנס עוד צילום יחצ (3) (1)

"הניפה אותו באוויר כך שרגליו כלפי מעלה וראשו כלפי מטה"

"הנתבעת תפסה את התובע, הפילה אותו למזרון והכתה אותו 3 פעמים בישבנו ובראשו" הורים שבנם …

אין לי אומץ לבדוק מה היחסים בין אמא שלי לאשתי

אמרו שהן כמו אחיות, עד לאן הגיעה החברות בין הכלה לחמותה? הבעל חושד באימא שלו. …