Breaking News
איאד ממתנס עוד צילום יחצ (3) (1)

נולד עם מום בלב, שלא אובחן במעקב ההיריון – ההורים יקבלו פיצוי בסך מיליון ₪, מעבר לתגמולי המל"ל

רשלנות רפואית בביצוע סקירת מערכות

נולד עם מום בלב, שלא אובחן במעקב ההיריון – ההורים יקבלו פיצוי בסך מיליון ₪, מעבר לתגמולי המל"ל

ב-90% מהמקרים המום בלב שאיתו נולד ר' מאובחן בשלב מוקדם של ההיריון סקירות המערכות בוצעו באופן רשלני ועקב כך נולד ר' כשהוא סובל מנכות לבבית  ∙  עוה"ד איאד מטאנס שהגיש בשם הוריו של הילד תביעת נזיקין: "הצלחנו להוכיח שוועדה להפסקת היריון, כן הייתה מאשרת הפסקת ההיריון ומשכך קיבלו בני הזוג פיצוי ריאלי "

 

היריון הוא אירוע מרגש מאוד בחיי כל משפחה. במקביל נדרשת התנהלות אחראית מאוד, ובפרט ביצוע בדיקות המאפשרות לזהות מראש מומים בעובר. בני זוג אשר מתגוררים בישוב גדול בצפון הארץ, הקפידו על מעקב היריון מלא – אולם למרות זאת נולד להם תינוק עם מום משמעותי בלב כבר מיומו הראשון. ההורים החליטו לתבוע את קופת החולים בגין רשלנות רפואית בפענוח סקירות המערכות, ובעזרת עו"ד איאד מטאנס זכו לפיצוי בגובה מיליון ₪, מעבר לתגמולי המל"ל.

היריון תקין, לכאורה – ואקו לב בהול לאחר הלידה

ההיריון שהסתיים בלידת תינוק עם מום הלב התרחש בשנת 2016. האם, שנשאה ברחמה תאומים, הגיעה לכל הבדיקות אליהן הופנתה ע"י הרופא שליווה את ההיריון, ובפרט לבדיקת שקיפות עורפית, סקירת מערכות מוקדמת וסקירת מערכות מאוחרת. בכל אחת מהסקירות נכתב בסיכום כי הן "תקינות, ללא ממצאים חריגים כלשהם".

בשבוע ה-36 ילדה האישה שני ילדים. במהלך בדיקה שגרתית במחלקת הילודים, נשמעה אוושה סיסטולית אצל האח שנולד שני, ר'. ממצא זה חייב ביצוע אקו לב. בבדיקה זו הודגם מום מולד בשם TOF – טטרלוגיה על-שם פאלוט, שמערבת למעשה 4 מומים שונים באיבר החיוני: פתח במחיצה שבין חדרי הלב, שריר חדר ימין עבה יתר על המידה, היצרות של דרכי היציאה מהחדר הימני, ומעקף של אבי העורקים.

ניתוחים וטיפולים מרובים – והילד נותר עם נכות בשיעור 30%

בגיל 5 חודשים נאלץ ר' הקטן לעבור צנתור לב שהדגים בין השאר היצרות משמעותית של עורק ריאה שמאלי, וכן פתח גדול במחיצה הבין-חדרית (VSD). כעבור מספר ימים עבר הפעוט ניתוח לב פתוח. בגיל 5 שנים עלה שוב חשד להיצרות עורק ריאה שמאלי, ועל כן נדרש צנתור נוסף.

ההורים פנו אל עוה"ד איאד מטאנס, מומחה לרשלנות רפואית ודיני נזיקין. עוה"ד מטאנס הזמין חוות דעת של קרדיולוג ילדים שהעריך כי הנכות הלבבית של ר' הינה בשיעור 30%. ד"ר חורי אף קבע כי בעתיד התפקוד עלול להיפגע באופן חמור יותר, עד לכדי נכות מלאה.

"האבחון של מום הלב מסוג TOF אפשרי ומתחייב"

הרשלנות, על-פי אותה חוות דעת מומחה, התרחשה במהלך בדיקות ההיריון. בהתאם המליץ עוה"ד מטאנס להורים לתבוע את קופת החולים שבה התבצעו סקירות המערכות.

כתב התביעה התבסס על קביעתו של קרדיולוג הילדים: "האבחון של מום הלב מסוג טטרלוגיה על-שם פאלוט הינו אפשרי ומתחייב. מזה כמה שנים ניתן לבצע אבחון של המום בשלב מוקדם של ההיריון, החל משבוע 14 לערך". בנוסף הצביע ד"ר חורי על הקשר ההדוק בין המום לאיכות החיים: "כאשר מדובר בטטרלוגיה, מומים נלווים יכולים להיות קשורים לפגיעה משמעותית בהתפתחות הכללית והקוגניטיבית, וכן קשורים להופעת מומים נוספים במערכות הגוף. ועדה להפסקת היריון הייתה מאשרת דילול עוברים במידה והמום היה מתגלה בזמן".

חוות הדעת הצביעה על הכשל שהוביל לטעות, למומים ולפגיעה הקשה ב-ר' – מחסור בתיעוד הדמיה של מוצא העורקים הגדולים בלב (תיעוד הכרחי לצורך קביעת מצב הלב של עובר), וכן חוסר הפרדה בין תמונות הלבבות של שני העוברים, כך שאי אפשר היה לשייך נכון תמונות לעובר הרלוונטי.

פיצוי מקיף בגין כלל הנזקים לר' ולהורים

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה. לאחר שהוגשו חוות דעת נגדיות והתנהלו כמה דיונים אינטנסיביים, הסכימו הצדדים להפנות את ההליך לגישור בפני עורך מנוסה בתיקי רשלנות רפואית.  בתום המשא ומתן בישר עוה"ד מטאנס להורים של ר' כי הם יקבלו פיצוי בסך מיליון ₪, מעבר לתשלומים ו/או קצבאות מהביטוח הלאומי.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …