Breaking News

"זוהי חובתנו להישיר מבט אל מאורעות ה-7/10, ולחקוק אותם בהיסטוריה"

ראשי הארגונים של הפדרציה הספרדית העולמית בישראל סיירו בעוטף עזה: "זוהי חובתנו להישיר מבט אל מאורעות ה-7/10, ולחקוק אותם בהיסטוריה" 

הסיור כלל ביקור בזירת קרבות באופקים, טקס מרגש ביער שבו נערכה מסיבת הנובה וכניסה לבתים מפויחים בכפר עזה חיים כהן, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית בישראל: "המראות מטלטלים את הנפש, אבל זוהי הדרך היחידה להבין את האכזריות הבלתי נתפשת"

 

הפדרציה הספרדית העולמית בישראל התגייסה מיד לאחר ה-7/10 למאמץ המלחמתי, בדרכים רבות. כחלק מכך, הגיעו ראשי הארגונים שנכללים תחת הפדרציה לסיור במקומות בהם התרחש הטבח הזוועתי בשמחת תורה. "כגוף בעל מודעות עמוקה לחשיבות הזיכרון ושימורו, זוהי חובתנו להישיר מבט אל המאורעות ולוודא שהם ייחקקו בהיסטוריה של עם ישראל", תיאר חיים כהן, יו"ר הפדרציה, את המניע להגעה לשטח.

ד"ר יזהר הס, סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, חידד את חשיבות הביקור בתזמון הנוכחי: "זה הזמן לרדת דרומה, סמוך ככל האפשר למועד ההתרחשות. עכשיו מתגבשת התודעה, וכך נוכל להבטיח שלעולם לא נשכח את מה שקרה". ד"ר הס סיפק כדוגמה את טבח קישינב שהפך לשם נרדף לפרעות ביהודים למרות שנהרגו בו "רק" כמה עשרות בני אדם. משלחת שהגיעה לקישינב דאגה להדהד את הטבח ובכך תרמה להאצת מימוש החזון הציוני.

זירת קרבות שמנציחה את גבורת אנשי אופקים

הסיור של ראשי הארגונים שמרכיבים את הפדרציה הספרדית העולמית בישראל החל באופקים, בזירת קרבות עקובים מדם שהפכה למוקד עלייה לרגל. איציק קריספל, תושב העיר, תיאר את הגבורה של אנשי אופקים שיצאו מיד לרחובות ובלמו בגופם את מחבלי החמאס. קריספל, חבר מועצה ואחראי על הפיתוח הכלכלי של אופקים, סיפר כי בשבת השחורה נרצחו 52 מתושבי העיר, זאת לאחר שבכל תולדות מדינת ישראל נהרגו פחות מ-50 אנשים בעיר כתוצאה מטרור ומלחמות.

"מקום שמרגיש כאילו הזמן נעצר בו מלכת"

התחנה הבאה בסיור הייתה היער שבו התקיימה מסיבת הטבע נובה. "זה מקום שמרגיש כאילו הזמן נעצר בו מלכת", הכין חיים כהן, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית בישראל, את חבריו לפני ההגעה למקום שבו נרצחו 364 ישראלים. כהן, שכבר סייר בעוטף עזה ימים אחדים לאחר שמחת תורה עם משלחת של קק"ל, הדגיש פעם נוספת את חשיבותו העצומה של היום המאתגר: "המראות מטלטלים את הנפש, אבל זוהי הדרך היחידה להבין את האכזריות הבלתי נתפשת. עלינו לחרוט זאת בליבנו ולהעביר לדורות הבאים".

ביער, בין תמונות הנרצחים, ערכו ראשי הארגונים של הפדרציה טקס מרגש. הטקס כלל אמירת קדיש, תפילת יזכור לחיילים שנפלו על ביטחון המדינה, הודיה לחיילים שנלחמים למען כולנו, תפילה להחזרת החטופים במהרה, ולסיום את שירת התקווה.

רגעים שלא ייאמנו בתוך בתים שרופים

בכפר עזה יכלו אנשי הפדרציה הספרדית לראות את הדברים כפי שהם, ללא שינוי מאז ה-7/10. הכניסה לבתים השרופים והמפויחים נעשתה ברגישות ובזהירות, על-מנת לשמור על כבודם של מי שחיו בהם. את הביקור בקיבוץ, הסמוך מאוד לגדר הגבול כך שנדרשה לבישת אפודי מגן, ליוותה קצינה מיחידת דובר צה"ל שתיארה את כל מה שאירע בשכונת הצעירים של כפר עזה.

לאחר מכן ספד חיים כהן לחברו אופיר ליבשטיין ז"ל, חבר הקיבוץ שיצא בבוקר ה-7/10 להגן על הישוב מפני המחבלים שחדרו אליו, ונהרג בקרב איתם. כהן וליבשטיין היו חברים בדירקטוריון קק"ל, והקשר בין השניים נשמר גם לאחר שליבשטיין נבחר לראשות מועצת שער הנגב ועזב את הדירקטוריון. כהן, שלא הסתיר את הקושי לדבר על חברו בזמן עבר, סיפר על העשייה חסרת המנוח של אופיר ועל האישיות המיוחדת שלו.

"המראות שראינו מדברים בעד עצמם"

במהלך הסיור הגיעו חברי הפדרציה גם לנתיבות, שבה כבדרך נס לא נפגע איש ב-7/10. בנתיבות נערכה ארוחת צהריים שהוכנה על-ידי תושבת העיר והוגשה בבית כנסת, על-מנת להמחיש את החיבור למקום.

התחנה האחרונה ביום העמוס הייתה צומת גילת, שם פועלת תחנת התרעננות לחיילים בדרכם לעזה ובחזרה. ראשי הארגונים התרשמו מהרוח הישראלית במיטבה, רוח שמנשבת כמובן גם בארגונים השונים שמרכיבים את הפדרציה ואשר באה לידי ביטוי במגוון פעילויות למען החזית והעורף.

חיים כהן סיכם את הסיור: "לא צריך להכביר מילים. המראות שראינו היום מדברים בעד עצמם. אני משוכנע כי נחקוק אותם על לוח ליבנו, ונמלא תפקיד חשוב בהנצחת המאורעות ובכתיבת ההיסטוריה".

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …