מהם תפקידיו של איש יחסי הציבור בחברה?
לשרוד בשוק של תחרות קשה
כיום, התחרות בשוק היא קשה עד בלתי אפשרית, כמעט בכל התחומים. לצורך כך, כל חברה צריכה להשקיע הרבה מאוד משאבים בפרסום, שיווק ויחסי ציבור על מנת להמשיך לשרוד ולמשוך לקוחות, וכן להמשיך לגבור על אחוז גבוה מבין המתחרים הרבים.
לשם כך, חשוב מאוד להעסיק בחברה איש יחסי ציבור. במאמר זה, נסקור בקצרה את תפקידיו של איש יחסי הציבור בחברה.
מהו ההבדל בין יחסי ציבור לבין פרסום?
בניגוד למפרסם, איש יחסי הציבור אינו רוכש שטחי פרסום בעיתונות ובמדיה ודואג לפרסום ישיר של בית העסק. תחת זאת, הוא משפיע על המדיה באופן עקיף, ובכך מחדיר את העסק לתודעת הציבור ללא פרסום. למשל, פרסומת המשודרת בטלוויזיה הינה תוצאת עבודתו של פרסומאי. כתבה חדשותית העוסקת בשירותים של בית העסק, לעומת זאת, הינה תוצאת פעולתו של איש יחסי ציבור.
כיצד מבצע איש יחסי הציבור את עבודתו?
העבודה של איש יחסי הציבור, אם כן, אינה פשוטה בכלל, ועליה להתבצע באופן מחוכם על מנת לחדור לתודעת הציבור. לשם כך, יכול איש יחסי הציבור לנקוט במספר פעולות.
ראשית, עליו לפרסם בתדירות גבוהה למדי הודעות לעיתונות או לאמצעי תקשורת אחרים. מובן שאין פה כל חובה על אמצעי התקשורת לפרסם את ההודעות הללו- לכן, עליו לדאוג כי יהיו אלה הודעות מעניינות מספיק כך שלכלי התקשורת הללו יהיה אינטרס לפרסם אותן.
בנוסף לכך, עליו לערוך מסיבות עיתונאים שונות. במהלך מסיבות אלה, רצוי למשוך את תשומת הלב התקשורתית באמצעות הזמנת סלבריטאים שונים ויצירת אירועים מרשימים. אירועים כאלה יכולים להתאים בעיקר למקרים כמו השקת מוצר חדש, פתיחת מסעדה או סרט חדש שיוצא לאקרנים.
עוד פעילות רלוונטית, והפעם מעולם האינטרנט, הינה הפצה של טוקבקים. זוהי הפצה מסיבית ברחבי רשת האינטרנט של תגובות טוקבק מלאכותיות, אשר יוצרות שינוי בתודעת הציבור לגבי העסק או החברה, או לחלופין- לגבי חברות מתחרות.
לסיכום, העסקת איש יח"צ ובחירת האדם המתאים ביותר לתפקיד עשויה לתרום משמעותית לקידום החברה או העסק.