אתמול -29.10.13 ישבתי מול הטלוויזיה ושלא כהרגלי צפיתי בתכנית כלבוטק.
התכנית עסקה ב"חשיפה בלעדית! מה קורה בזוגלובק". רפי גינת הציג את הנושא בדרמטיות ובקול מבטיח רעות . בהפסקת הפרסומות הראשונה הוא הכריז, בזו הלשון: יוצאים לחמש פרסומות בלבד וכבר חוזרים. חמש פרסומות"
הבטחה חשובה, עובדה גם הוא חשב כך כי הוא חזר עליה פעמיים בהדגשה רבה.
ואז מה קיבלנו? ארבע הודעות חסות, חמישה תשדירי פרסום, פרומו אחד ועוד ארבע הודעות חסות. איפה זה ואיפה ההבטחה? ניסיתי לדמיין לעצמי את רפי גינת אשר מיצב את עצמו כשומר טוהר המידות, הלוחם ללא חת בכל העוולות והחושף את הנוכלים, העוקצים ומוליכי השולל , מזמין את עצמו לאולפן שלו ומעלה אותו על המוקד בקולו הרועם:" מר גינת, הבטחת חמש פרסומות בלבד אבל צוות התחקירנים שלנו עקב אחריך וגילה שבמקום חמש פרסומות בלבד שידרת 14 פרסומות! פי שלוש מהמובטח. מה יש לך להגיד להגנתך?" מר גינת מנסה להשיב "לא שיקרתי, באמת היו רק חמש פרסומות" "ומה היו השאר, כבד קצוץ?" רועם המראיין "לא, תשדירי חסות, לא נחשבים לפרסומות" "באמת? אז למה הם נחשבים?" "להודעות חסות. זה משהו אחר" "באמת, מר גינת. הודעות חסות אינן פרסומת? נו באמת" "כן, הן פרסומת אך לא במובן המקובל" מגמגם מר גינת
והמראיין לא מניח "כן מקובל, לא מקובל. אלה פרסומות לכל דבר ותפסיק לבלבל את המוח" מר גינת, מנסה למחות אבל המראיין ממשיך לתקוף "ומה זה הפרומו, לא פרסומת?" "לא, ברור שלא. פרומו זה פרומו" מוחה מר גינת "ומה תפקיד הפרומו, לא לפרסם תכנית מסוימת?" "כן, אבל זה לא נקרא פרסומת, לכן קוראים לזה פרומו"
"טוב" מתופף המראיין קצר הסבלנות על השולחן "בקיצור, הבנתם את זה. מעתה, אל תאמינו יותר לאף אחד, גם לא לי, כשאומרים לכם שיוצאים להפסקת פרסומות "קצרה" או "רק לחמש פרסומות" זה תמיד יהיה הרבה יותר.
וכעת ברצינות. הפסקות הפרסומות הן הדבר המרגיז ביותר את הצופים ושדרני הטלוויזיה יודעים זאת וכדי לא להפסיד את הצופים הם אימצו לעצמם מנהג מגונה
להוליך את הצופים שולל בהבטחות שווא. אני מציע לכל השדרנים : אם אתם מבטיחים, תקיימו. בלי שטיקים ובלי טריקים. האמינות שלכם תלויה בכך.
הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת