Breaking News
עוד-אאיאד-מתאנס

נפל בבית, הגיע למיון – ומת עקב טיפול רשלני

אב ל-5 הלך לעולמו בטרם עת עקב פספוס פגיעה בעמוד השדרה
נפל בבית, הגיע למיון – ומת עקב טיפול רשלני

למרות בדיקות שהצביעו על חשד לפגיעה בעמוד השדרה, הטיפול לא הותאם לכך התוצאה הייתה דום לב ופגיעה באספקת החמצן למוח עוה"ד איאד מטאנס: "המנוח שכב במיון ללא טיפול מתאים למשך שעות קריטיות  עד שקרס נשימתית עקב השבר בצוואר"

 

נפילה במדרגות גורמת לחבלה חמורה, אבל במרבית המקרים ניתן להתאושש ממנה. במקרה של מ' – גבר בן 54, נשוי ואב ל-5 מעיר גדולה בצפון – הנפילה הסתיימה למרבה הצער במוות, וזאת עקב רשלנות רפואית.

מיד לאחר הנפילה בביתו הגיע מ' לחדר מיון של בית חולים גדול. בדיקת אורתופד העלתה כי הוא לא מניע את הגפיים. צילומים שבוצעו גילו שינויים ניווניים בעמוד השדרה הצווארי. הצוות הרפואי שלח את מ' ל-CT מוח ול-CT עמוד שדרה. הסריקה של המוח לא הצביעה על דימום או שבר בגולגולת, ואילו בסריקת עמוד השדרה ניתן היה לראות הרחבה של המרווח הדיסקלי בין שתיים מהחוליות. ממצאים נוספים העלו גם הם חשד לשבר באזור זה.

זמן קצר אחרי ה-CT הגבר הפסיק להגיב. הוא הובהל לחדר הלם, עבר החייאה ואז הועבר למחלקת טיפול נמרץ. במהלך האשפוז מצבו של מ' התדרדר. בדיקת MRI הדגימה גם היא חבלה בחוליות עמוד השדרה הצווארי עם דימום בחוט השדרה, ובדיקת MRI מוח הצביעה על נזק מוחי עקב מחסור באספקת חמצן למוח לפני ההחייאה ובמהלכה. כעבור 6 ימים הלך מ' לעולמו.

אשתו של מ' ו-5 ילדיו נותרו שבורי לב. הם פנו לעורך הדין איאד מטאנס, מומחה לרשלנות רפואית, על-מנת לבחון האם הטיפול באב המשפחה תאם את הסטנדרטים הרפואיים הסבירים. עו"ד מטאנס העביר את התיק הרפואי לד"ר אנטון וול, מומחה לנוירוכירורגיה ורדיוכירורגיה, ובהתאם לחוות דעתו המליץ על הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.

"ניתן היה למנוע את מות המטופל על-ידי טיפול מוקדם יותר"

ד"ר וול הצביע על מספר כשלים מהותיים בטיפול שניתן למ' בחדר המיון. ראשית, הוא התבקש להניע את הצוואר, וישנה היתכנות לכך שתנועות אלה החמירו את הפגיעה שנגרמה לחוט השדרה עקב הנפילה במדרגות. שנית, לא הושם צווארון קשיח כפי שמתבקש במצב כזה. פגם נוסף הוא שלא בוצעה בדיקה נוירולוגית לפי קריטריונים רלוונטיים במקרה של חשד לחבלה בעמוד השדרה.

בהקשר זה ציין ד"ר וול כי "דום הלב שגרם להידרדרות חמורה במצבו של מ' בעת שהייתו במיון התרחש על רקע דום נשימה משני לפגיעה בחוט השדרה העליון". גם לאחר שבדיקות שונות הצביעו של פגיעה צווארית עם חשד ממשי לאי יציבות, לא נלקחו מדדים חיוניים ולא בוצעה הערכה רפואית הכרחית. כמו כן נכתב בחוות הדעת שצורפה לכתב התביעה כי "מצב המטופל היה נשלט יותר במידה והיה מוכנס לחדר הלם מיד עם הגעתו למיון, ובמידה והיה נבדק לפי קריטריונים של הערכת פצוע עמוד שדרה". לדברי ד"ר וול, בחדר ההלם ניתן היה לקצר את פרק הזמן שבו לא הגיע חמצן למוח, פגיעה שבסופו של דבר הובילה למוות הטראגי, ו"ייתכן כי ניתן היה למנוע את מות המטופל על-ידי תחילת טיפול מוקדם יותר".

פגיעה נפשית קשה – ומצוקה כלכלית חמורה

עו"ד מטאנס פירט בכתב התביעה גם את ההשלכות הקשות של המוות בטרם עת: האופן הטראגי שבו מ' הלך לעולמו גרם למשפחתו טלטלה נפשית קשה. האם ו-5 הילדים שנותרו יתומים נזקקו לתמיכה משמעותית ולעזרה יומיומית. האם נאלצה להיעדר מעבודתה, הן עקב המשבר הנפשי והן עקב הצורך לעמוד לצד ילדיה ששניים מהם קטינים. המשפחה נקלעה למצוקה כלכלית חמורה, זאת לצד הכאב והסבל היומיומיים. עו"ד מטאנס תובע עבור המשפחה פיצוי בגין הפסדי שכר והכנסה, הוצאות מסוגים שונים וכן פיצוי בסכום שיקבע בית המשפט בגין הכאב הסבל וקיצור תוחלת החיים. התיק יידון בבית המשפט השלום בקריות.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …