Breaking News

הפצצה של ביבי

"לא איכפת לי מה יכתבו עלי בעיתון ובלבד שיאייתו את שמי נכון" זאת היא אמירה מיתולוגית שאיש כבר לא זוכר מי אחראי לה אבל כל טיפש אוהב לצטט אותה כהוכחה ניצחת לסברה שאין יחסי ציבור גרועים. אני מודה, שבעוונותי, מעולם לא קיבלתי את האמירה הזאת ולדעתי (וידוע לי שגם בעניין זה אני בדעת מיעוט) יש ויש יחסי ציבור גרועים וכן צריך להיות איכפת לי מה יכתבו עלי. ואני סבור שאם אין לך משהו טוב לומר על עצמך מוטב שלא יגידו כלום מאשר שיגידו דברים שליליים. ואם אומרים משהו שלילי אז בוודאי רצוי שלא יאייתו את שמך נכון בתקווה שיתקבל הרושם שלא מדובר בך.

אני משוכנע שעיקר עבודתו של איש יחסי ציבור מקצועי הוא להעלים את שמות לקוחותיו מהמדיה ובלבד שלא יוזכרו בהקשרים שליליים או לא מחמיאים. למרות שרוב הלקוחות בטוחים שהם משלמים ליחצ"ן שלהם כדי שידאג לכך שיוזכרו ויחשפו ככל שרק ניתן.

"בשביל לשתוק אני לא צריך יחצ"ן" אמר לי פעם איש ציבור וטעה בגדול.

למה אני מלאה עכשיו את ששת קוראיי הנאמנים בסיפור הזה? או! כי לצערי גם ראש הממשלה שלנו לוקה בהבנת הכלל החשוב הזה. כשכל התקשורת העולמית לעגה לציור הקומיקס של הפצצה כפי שהציג מעל בימת האו"ם הוא דווקא התהדר במהלך "המבריק" כי "הצלחתי לשים את הפצצה במוקד התקשורת העולמית"

והתעלם לחלוטין מההקשר הנלעג והמלגלג בו הוא כבש את בימת התקשורת.

אם היה שואל לדעתי (והוא לא) הייתי מצטט לו את אבי עליו השלום שהיה אומר על כגון דא "מויחל טויבס" (מוותר על הטובות) מוטב היה שלא יאזכרו כלל את הנאום מאשר שילעגו לראש הממשלה שלי. אבל לא זה העניין. העניין הוא שהוא בזבז את ההזדמנות החד שנתית שמספק לו ארגון האומות המאוחדות להציג את עמדתו ובמקום לנצל את הבימה כדי להעמיד את חברות הקהיליה הבינלאומית על חומרת האיום על שלום העולם בכלל ועליהן בפרט הוא הפך את הנושא לבדיחה גרועה.

ביבי, שיש הקושרים לו כתרים של אשף תקשורת, יודע שתמונה אחת שווה אלף מילים אבל השאלה היא איזו תמונה? ואילו מילים היא מחליפה?

אם למשל היה מראה תמונה של פטריה גרעינית מתאבכת מעל העיר פריז או רומא או איסטנבול היה מצליח להפיק אפקט יעיל הרבה יותר מכיוון שהיא היתה ממחישה את האיום האמיתי , אל מי הוא מכוון ואת מידת הריאליות שלו.

רוב הציבור בעולם איננו יודע שפרויקט הגרעין האיראני איננו מכוון נגד ישראל דווקא אלא בעיקר נגד מדינות המפרץ ונגד אירופה. כי זה מה שיהפוך את איראן למעצמה עולמית ולא האיום על ישראל הקטנה.

תמונת פטריה מעל ברלין היתה משיגה בדיוק את ההפך מציור הקומיקס בו בחר להשתמש שתוצאות השימוש בו היו הפסד כפול.

הוא גם החמיץ את ההזדמנות וגם הפך לבדיחה. והמפסידים הגדולים הם אנחנו. כולנו.

אבל ככה זה כאשר אין אף יועץ תקשורת רציני לצידו כי הוא הצליח לגרש כבר את כל מי שניאות לעזור לו ומי שנשאר זה בהחלט לא מהליגה שהיינו רוצים לראות לצד ראש הממשלה שלנו.

אבל הכישלון הגדול ביותר של ראש ממשלתנו ( והוא לא קשור כלל לציור הפצצה), הוא שהוא הצליח להפוך את הגרעין האיראני מבעיה כלל עולמית לבעיה פרטית של ישראל וכידוע, מה איכפת לעולם מישראל?

ועוד משהו על האיראנים.

למי שלא יודע האיראנים הם לא ערבים. הם מתוחכמים והם אמני ההסוואה וההונאה. הם מדברים על השמדת ישראל כדי להרדים את העולם שיחשוב שהדבר איננו נוגע לו אך האם אתם באמת מאמינים שהם היו משקיעים כל כך הרבה משאבים ,מסתכסכים עם כל העולם ומשלמים מחיר כה יקר אך ורק כדי לאיים על ישראל?

לא נראה לי. השאיפות של האייטולות המנהיגים את המדינה הן מרחיקות לכת הרבה יותר. הם חושבים על השלטת האיסלם בעולם ולא על השמדת ישראל הקטנה. וביבי, לאסוננו, משחק לידיהם.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

התפרסם באייס ב-2.10.12

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About גינגי פרידמן

גינגי פרידמן נמנה עם האבות המייסדים של הפרסום המודרני בארץ. הישראלי הראשון שלמד פרסום באקדמיה (Watford College) הקים את משרד הפרסום ADMARK בשנת 1976. המשרד היה אחראי לפריצות דרך חשובות בענף ונחשב למשרד ייחודי ומשפיע. בשנת 2001 הקים את חברת ההשמה ADMAN המתמחה בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. כמו כן, הוא מרצה מבוקש במכללות ובגופים וארגונים שונים. משמש כיועץ לחברות ולפרטיים. הגיש את תכנית הראיונות "שיחות מהביצה" ובעל טורים בדה מרקר, YNET, אותות, ICE ומזבלה. גינגי כתב 5 רומנים ו-2 ספרי הגיגים פילוסופיים על השפה העברית.

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …