Breaking News
מנכ״לית הבית הספרדי נטעלי בן. הרוח החיה
מנכ״לית הבית הספרדי נטעלי בן. הרוח החיה

בבית הספרדי בחיפה מוקם בימים אלה מרכז שיקום מתקדם בצפון

החיילים זקוקים למרכז שיקום בצפון – הבית הספרדי מגייס כספים כדי לספק מענה מקצועי

עקב המלחמה, חיילים רבים מהצפון נדרשים לעבור שיקום – ונאלצים לנסוע מדי יום לתל השומר או לבית לוינשטיין ∙ בבית הספרדי בחיפה מוקם בימים אלה מרכז שיקום מתקדם ∙ נטעלי בן, מנכ"לית הבית הספרדי: "יש לנו יכולות מקצועיות גבוהות. השקענו כבר קרוב למיליון ₪, העלות הכוללת היא 2.5 מיליון ₪" ∙ איתן וורטמן שנפצע בעזה וזקוק לשיקום: "זוהי מטרה קדושה" ∙ הציבור הרחב מוזמן להצטרף ולתרום!

 

לכולנו חוב מוסרי עצום לכל מי שנלחם עבורנו בעזה, מסכן את חייו ולעיתים גם משלם מחיר יקר בדמות פציעה קשה. המדינה עדיין לא דאגה לפתרונות שיקום בצפון – אזור שחיים בו 2.5 מיליון בני אדם ומן הסתם גם חיילים רבים – ולכן הבית הספרדי התגייס לעזרה.

בימים אלה מוקם בבית הספרדי, השוכן בחיפה, מרכז שיקום מקצועי. "ברור לכולנו שבעת הנוכחית חובה להקדיש משאבים רבים לשיקום חיילים פצועים", מתארת נטעלי בן, מנכ"לית הבית הספרדי, את המניע ליוזמה.

המרכז צפוי לשרת את כל תושבי הצפון, שכן כיום המקום הצפוני ביותר שמספק מענה הוא בית לוינשטיין ברעננה. לבית הספרדי – בית חולים גריאטרי מהגדולים בארץ – יש את כל הידע הדרוש כדי לשקם חיילים, אחרי עשרות שנים של עבודה עם אוכלוסייה מבוגרת. תוכנית השיקום שתוצע במרכז החדש כוללת בין השאר טיפולים פרטניים וקבוצתיים, NDT (פיזיותרפיה התפתחותית המאפשרת מקסימום תנועתיות), רפלקסולוגיה, מענה לבעיות אפאזיה ודיסארטריה ועוד.

לכל חייל פצוע תותאם תוכנית אישית, לרבות ביקורי בית כדי לאמן אותו בסביבתו הטבעית, וליווי רגשי צמוד. הצוות כולל רופאי שיקום, אחיות ותיקות, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, עובדות סוציאליות, תזונאים ופיזיותרפיסטים, וכמו כן הצטייד הבית הספרדי בטכנולוגיות ייעודיות לשיקום. עבודות ההקמה נמצאות בעיצומן, והמרכז צפוי להתחיל לפעול במאי/יוני 2024. בשלב השני תתווסף בריכה טיפולית שתשדרג עוד יותר את איכות הטיפול.

איתן וורטמן, לוחם בפלחה"ן צנחנים ותושב חיפה, הביע סיפוק רב כששמע על הפרויקט: "נפצעתי בעזה ועברתי 3 ניתוחים", הוא מספר. "את הבטן שיקמתי בהתחלה בשערי צדק והרגליים זה תל השומר. אני לא יכול כל בוקר לנסוע למרכז ולכן שמחתי לשמוע שיהיה פתרון שיקום מקצועי בחיפה".

"אני מכיר עוד הרבה חיילים במצב שלי", הוא מדגיש. "הגיע הזמן למרכז שיקום בצפון. המטרה הזו קדושה".

העלות הכוללת של הקמת מרכז השיקום בבית הספרדי והפעלתו הינה 2.5 מיליון ₪. נטעלי בן פונה לציבור הרחב לסייע במימון: "מאז פרוץ המלחמה הציבור התגייס בדרכים רבות, לרבות תרומות. מרכז שיקום בצפון הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית. בתקופה הקרובה נשקם חיילים, ובהמשך נעניק שירות איכותי לכלל האוכלוסייה בצפון. כל תרומה תתקבל בברכה, החל מ-20 ₪".

איתן וורטמן וחבריו מזמינים גם הם את הציבור הרחב לעזור לחיילים שנפצעו כשהגנו עלינו בגופם. לפרטים נוספים ולתרומות: 6293* או https://shikumcenter.co.il. התרומות מהוות הוצאה מוכרת לפי סעיף 46א' לפקודת מס הכנסה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …

יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:

תנועת אומ"ץ מעלה הילוך במאבק הציבורי נגד החלטת מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, להתחיל כבר כעת בהליך לבדיקת תפקודו של צה"ל לפני ה-7/10

תנועת אומ"ץ הגישה עתירה לבג"ץ נגד  מבקר המדינה: "בדיקת הצבא בעת הנוכחית פוגעת במאמץ המלחמתי, …