Breaking News
עיתון החדשות הפוסטים פוסט יומי דיילי פוסט
עיתון החדשות הפוסטים פוסט יומי דיילי פוסט

אודות חברת כח אדם

המושג "חברת כח אדם" מוכר, אך לא רבים באמת מבינים מהן המשמעויות- גם לא אנשים שעובדים תחת חברה שכזו. על כן נציין במאמר זה מגוון עובדות חשובות ומעניינות, אם עבור חברה שמבקשת למצוא את העובד הבא שלה, ואם עבור אדם שמחפש למצוא את מקום העבודה הבא שלו. נתחיל מההתחלה, עד לפני כ30 שנה מונח זה לא היה מוכר וגם לא היה קיים, כיוון שרק בשנות ה80 החלו לצוץ חברות מסוג זה, כך שעד היום חברות שכאלו עונות על הצורך של השוק הישראלי, עונות על הצורך ל"שדך" בין מקום העבודה לבין העובד.

תחום אחריות

מה נמצא בתחום האחריות של חברות כח אדם? ובכן מדובר על מגוון פעולות להן יש לדאוג במקביל. כך למשל יש לאתר, למיין ולהעסיק עובדים עבור משרות קבועות. יש לאתר, למיין ולהעסיק עובדים עבור משרות זמניות. יש לאתר, למיין ולהעסיק עובדים עבור משרות הייטק וכמובן שגם עבור מבחר תחומים שונים. כמו כן חברות אלו מחויבות להיצמד לחוקי העבודה, לשלם לעובדים את השכר במועד שנקבע מראש ולספק לפי חוק תנאים סוציאליים.

תנאים סוציאליים

חברת כח אדם איכותית תקפיד לשלם משכורות במועד, תשלם שעות נוספות, תשלם תעריפים שונים ויותר גבוהים עבור עבודה בשבתות וחגים, תעניק פדיון ימי חופשה, תשלם ימי מחלה, תעניק פיצויים בעת פיטורים וכדומה. כלומר העובדה שהעובד נמצא תחת כנפיה של חברת כוח האם ולא תחת כנפיה של החברה בה הוא עובד, אינה אומרת שהתנאים שלו נרמסים, אלא ההיפך, ניתן להיות בטוחים שהם נשמרים ונצמדים לחוקי המדינה.

רישיון עסק

חברת כח אדם שמבקשת לקבל רישיון בתחום מטעם משרד המסחר והתעשייה, נדרשת לעבור בדיקת איתנות פיננסית, ואף מתבקשת להעביר למשרד המסחר והתעשייה סכום מכובד שמשמש כערבות בנקאית. מה ייעודה של אותה ערבות בנקאית? שוב אנו חוזרים לנקודה שהמטרה היא להגן על העובד, ובמקרה זה מדובר על הגנה מפני פשיטת רגל או תביעות. מכאן שאם מבקשים לוודא שאותה חברת כח אדם אליה מבקשים לחבור הינה איכותית- הרי שיש לוודא שקיים רישיון קבלן כח אדם.

מדוע יש צורך בחברה שכזו?

יש להבין שכל בית עסק צריך להתמקד בתחום בו הוא מתמחה, ולאפשר לבתי עסק אחרים להשלים אותו היכן שהוא יותר חלש. כך נכון הדבר כאשר בית עסק מבקש לסדר את ההיבט השיווקי (אז פונים אל חברת פרסום) וכך נכון הדבר כאשר מבקשים למצוא עובדים חדשים (אז פונים אל חברת השמה או אל חברת כח אדם). באופן שכזה חברת הכוח אדם מתפנה לכל מה שנוגע למציאת העובד הנכון הבא, כך שהיא מפרסמת במגוון מקומות רלוונטיים, עונה לטלפונים, עוברת על קורות חיים, מראיינת, מעבירה מבחני הערכה, בודקת לגבי ממליצים וכדומה, כאשר תוך כדי היא בונה מאגר ראוי של מועמדים איכותיים עבור מגוון סוגי משרות.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About עופר

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …