Breaking News
איאד ממתנס עוד צילום יחצ (3) (1)

רשלנות רפואית כפולה

רשלנות רפואית כפולה: גם בבית החולים וגם בקופת החולים

נפגע בכף היד מדבק חם, הרופאים לא העריכו נכון את חומרת הכוויה – וכתוצאה מהאיחור בטיפול נדרשה קטיעת היד !!

גבר כבן 35 איבד את ידו הימנית, עד מתחת למרפק תביעת רשלנות רפואית על סך מיליוני שקלים הוגשה ע"י עוה"ד איאד מטאנס  "הנכות יכלה להימנע לחלוטין באם היה מקבל טיפול מתאים ובזמן הנכון"

 

תאונה ביתית קטנה הסתיימה בפגיעה חמורה מאוד – עקב רשלנות רפואית. ח', גבר כבן 35 מישוב באזור הצפון, בריא לחלוטין, נשוי ואב ל-3 ילדים, שפך בטעות דבק חם על כף ידו הימנית. הוא הגיע לחדר המיון של בית חולים באזור מגוריו, על-מנת לקבל טיפול בכווייה ובפגיעה הכימית של הדבק.

הרופא שטיפל בח' שחרר את האצבעות מהדבק וכן הפריד שערות שנדבקו לעור בבית השחי, שם חבישה ושחרר אותו הביתה. למחרת ח' שב אל בית החולים עקב כאבי עזים וחוסר יכולת ליישר את אצבעות יד ימין. האבחנה הייתה "סימני אודם וגירוי קלים". גם הפעם, ח' שוחרר מיד עם המלצה לשימוש במשככי כאבים ופיזיותרפיה.

המשך הטיפול ניתן בקופת החולים. במסגרת זו הוא נבדק ע"י אורתופד, שכתב כי "העור נראה כמתאים לכוויה דרגה 1" והמליץ על פנייה לפלסטיקאי. בדיקה נוספת אצל אורתופד הובילה להפניה לריפוי בעיסוק, עקב חוסר היכולת ליישר את האצבעות ביד הפגועה.

כחודשיים לאחר התאונה הביתית, בדק את ח' מומחה לכירורגיה פלסטית. המלצת רופא זה הייתה שימוש בסד בזמן השינה ובדיקה אצל יועץ כף יד. חלפו עוד חודשיים שבמהלכם עבר הגבר הצעיר סדרת טיפולים בריפוי בעיסוק, ואורתופד נוסף בדק את מצב היד – גם הפעם הומלץ לח' להשתמש בסד ובנוסף הוא נשלח למרפאת כאב. אורתופד אחר העלה את האופציה לניתוח על-מנת ליישר את האצבעות – וכך היה: בניתוח, שנערך תחת הרדמה כללית, שוחררו 3 אצבעות באופן מלא וכן בוצע יישור חלקי לאצבע נוספת.

בעקבות ההליך הכירורגי התרשמו אורתופדים אליהם הגיע ח' כי אין צורך בניתוח נוסף אלא בהמשך הריפוי בעיסוק ובטיפול של מרפאת כאב. הכאבים העזים וחוסר התפקוד של האצבעות נמשכו, ובשלב מסוים הופנה ח' להערכה פסיכיאטרית על-מנת לשלול השפעה נפשית.

הסבל שהיה מנת חלקו של ח' החמיר. הוא עבר לטיפול ביחידת כף היד של בית חולים אחר מזה שאליו הגיע בפעם הראשונה, ושם הוחלט על ניתוח נוסף. גם לאחריו המצב לא השתפר, ובשלב זה, כשנתיים וחצי מאז התאונה, לא הייתה ברירה אלא לקטוע את היד – עד מתחת למרפק.

"המטופל סבל מכוויה נרחבת בדרגה של לפחות 3 – הצוות הרפואי נהג ברשלנות ברורה"

לאחר ששילם מחיר יקר על תאונת הדבק ועל הטיפול הכושל, החליט ח' להתייעץ עם עורך הדין איאד מטאנס, מומחה לדיני נזיקין ולרשלנות רפואית. עוה"ד מטאנס ביקש את חוות דעתו של ד"ר משיח אברהם, מומחה לרפואה כירורגית אורתופדית וכירורגיה של היד. בחוות הדעת, שצורפה לכתב התביעה נגד מדינת ישראל (הבעלים של בית החולים) והחברה המפעילה את קופת החולים בה טופל ח', נכתב במפורש כי מדובר ברשלנות ברורה.

"כבר במגע ראשוני עם ח' הוא טופל ברשלנות רפואית זועקת", כתב ד"ר אברהם, והסביר כי בספר הבחירה של האיגוד הישראלי לכירורגיה של היד, שמהווה מקור מחייב לטיפול במקרים של כוויות חום בכף היד, ישנן הנחיות ברורות לגבי קביעת מידת החומרה. הרופאים בבית החולים לא ביצעו את הבדיקות באופן נכון, לא הבחינו בכל הממצאים הרלוונטיים ועל כן האבחנה הייתה שגויה וח' לא קיבל את הטיפול הראוי.

הרשלנות נמשכה גם בביקורים הבאים בבית החולים ובטיפול בח' בקופת החולים: "ברור לחלוטין כי המטופל סבל מכווינה נרחבת בדרגה של לפחות 3, ובסבירות גבוהה מתסמונת המדור הסגור", ציין ד"ר אברהם. "אבחנה נכונה ובזמן הייתה מחייבת טיפול בניתוח דחוף. הנכות יכלה להימנע לחלוטין באם ח' היה מקבל טיפול לפי אמות מידה רפואיות סבירות". על-פי ד"ר אברהם, שיעור הנכות של ח' הוא 80%.

תביעת פיצויים בגין הפסדי שכר, הוצאות, פגיעה באוטונומיה וסבל

בכתב התביעה מגולל עוה"ד מטאנס גם את הפגיעה הנפשית בח' כתוצאה מאובדן היד והנסיבות לכך: "הוא נקלע למצב נפשי קשה במיוחד שהביא לחרדות, דיכאון, עצבנות יתר, ירידה בדימוי העצמי ורתיעה מפני כל טיפול רפואי". נזק נוסף הוא הפגיעה ביכולת לפרנס את משפחתו. היקף הנזק שנתע כולל בין היתר, בגין הפסדי שכר בעבר, הוצאות (טיפולים רפואיים, תרופות, נסיעות ועוד) ועזרת צד ג'. כמו כן מתבקש בית המשפט המחוזי בחיפה שבו תידון התביעה לפסוק פיצויים גם עבור הכאב והסבל, הפגיעה באוטונומיה, הפסדי שכר עתידיים, הוצאות התאמת דיור וטיפולים שיקומיים, עלות פרוטזה ועוד. טרם הוגש כתב הגנה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …