Breaking News
התמורה המרגשת לעבודה הקשה – מכתבי התודה של משפחות הדיירים
באדיבות הבית הספרדי

התמורה המרגשת לעבודה הקשה

התמורה המרגשת לעבודה הקשה – מכתבי התודה של משפחות הדיירים

"תודה רבה לכל הצוות המדהים על הטיפול המסור באמא, על האכפתיות, האנושיות וכמובן המקצועיות" "עשיתם טוב למשפחתי בימים הקשים שלנו" "הייתי עדה לעבודה הכי קשה שיש, פיזית ונפשית, שתמיד בוצעה בחיוך" אלה הם רק חלק מהפרגונים שקיבלה המנכ"לית נטעלי בן על העובדים בכלל מחלקות הבית הספרדי

 

העבודה במחלקות השונות של הבית הספרדי היא תובענית מטבעה. אחד הכלים החשובים ביכולת למלא את המשימות הרבות מדי יום הוא תחושת השליחות. כשמתקבל מכתב תודה – ואל מנכ"לית הבית, נטעלי בן, מגיעים מכתבים רבים מבני המשפחות של הדיירים – מתחזקת תחושת השליחות וישנו גם סיפוק של ממש מהעבודה.

כך למשל מכתבה של גלדיס הרשאגה, שבשם כל משפחתה שיבחה את הבית הספרדי על היחס החם והטיפול המקצועי באמה, רוזה מורבצ'יק ז"ל. בפרט ציינה גלדיס לטובה את גאולה קוטלר וצוות האחיות והאחים במחלקת סיני, את אירה לייזרמן שדאגה לשתף את רוזה בפעילויות מוזיקליות שכל כך אהבה, את ד"ר רעיה ורחובסקי על הייעוץ וההרגעה, את גילי שטיינברג שתמך ברוזה ובמשפחה גם כשאושפזה בבית החולים, את בלה אדלשטיין על האוזן הקשבת ואת העובד הסוציאלי סהר רסקין שארגן תרגום לספרדית של הגדת הפסח.

"אתם מעניקים להורים שלנו מה שהם נתנו לנו"

סדר פסח בבית הספרדי הביא גם את בנו של אריה שלום ממחלקת גלעד לשבח את הצוות, ובמיוחד את יאנה שני עובדת סוציאלית: "אתם מעניקים להורים שלנו מה שהם נתנו לנו". פרגון דומה מופיע במכתב ששלחו בנותיה של דיירת אחרת לגילי שנברג מלווה משפחות: "אחרי הפגישה איתך הבנו שאנחנו חלק ממשפכה נפלאה שמעניקה לאמא שלנו הרבה יותר מכפי שהייתה מקבלת לו נשארה בביתה".

נשות ואנשי מחלקת גלעד צוינו לשבח גם ע"י הניה שוורצמן. הניה, אלמנתו של אריאל ז"ל שחי במחלקת גלעד במשך למעלה מ-3 שנים, ביקשה לשתף את מנכ"לית הבית הספרדי נטעלי בן בהתרשמות שלה מהתפקוד של טניה והעובדות איתה, של אסמה, של נאדר עלי סלאח, יאנה העובדת הסוציאלית וגיל שנברג מלווח משפחות : "הם לא ויתרו על אף מטופל, ועשו זאת ברגישות, בחיוך ובליטוף. תודה על ההכלה, האמפתיה, האוזן הקשבת וההיענות".

"היא נותנת לי שקט וביטחון שאשתי בידיים טובות"

נאדר, שהחליף את אסמה כשיצאה לחופשת לידה, הרשים מאוד גם את שייקה פטוקה: "נאדר הוא נכס לבית הספרדי. הוא מבצע את תפקידו בצורה מיטבית, ולא רק לדעתי אלא מתוך שיחות עם קרובי משפחה נוספים המגיעים לעיתים קרובות למחלקה".

עוד עובדת שזכתה לפרגון ספציפי היא האחות הראשית אמל. "אני יודע ורואה כמה עבודה קשה זה מצריך", כתב אבי ארזי, בעלה של חמדה, "אמל עושה זאת בצורה נפלאה. היא נותנת לי שקט וביטחון שאשתי בידיים טובות".

צוות מחלקת תשושי נפש זכה לפרגון מעליזה שוורץ, רוני מוסקוביץ ומשפחותיהם – על הטיפול בנורית מוסקוביץ'. המשפחה ציינה כי הכניסה למחלה לוותה בחששות רבים, אולם עד מהרה התחלפו הפחדים בהבנה שנורית במקום הנכון ביותר עבורה: "תודה רבה על האכפתיות, על האנושיות וכמובן על המקצועיות. אמן ובורא עולם יחזיר לכם בטוב על הטוב שאתם מעניקים ליקירים לנו!".

פרגון גם מרבנות חיפה

לא רק דיירים ובני משפחה: גם רבנות חיפה שלחה מייל על-מנת לציין לטובה את יוזמתה של מנכ"לית הבית הספרדי, נטעלי בן, למנות בכל מחלקה אם בית. לדברי הרב אברהם ישראל,  מהלך זה הוביל לשיפור ניכר בכל הנוגע לכשרות וכן בתחומים אחרים. במכתב אחר הביע הרב ישראל הערכה גדולה על היוזמה לערוך ליל סדר לכל הדיירים בבוקר ערב פסח, כך שבני המשפחות יוכלו לקחת בו חלק. הרב ישראל גם הציע לקיים בנוסף ליל סדר כהלכתו בשעות הערב לדיירים שיהיו מעוניינים בכך.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …