Breaking News
פרופסור מל רוזנברג
פרופסור מל רוזנברג

פסטיבל השוקולד השישי של ישראל שייערך בחול המועד סוכות הקרוב בנוף הגליל

 שוקולד מריר לפני הארוחה מסייע לבעיות בבליעה 

 

לרגל פסטיבל השוקולד השישי של ישראל שייערך בחול המועד סוכות הקרוב בנוף הגליל, פרופסור אמריטוס מל רוזנברג, מיקרוביולוג באוניברסיטת ת"א, חושף מחקר מתוק במיוחד לפיו אכילת שוקולד מריר לפני הארוחה עוזרת באופן משמעותי לאנשים שסובלים מבעיות בבליעה (חולי דיספגיה)

 

פרופסור מל רוזנברג הוא מיקרוביולוג חובב שוקולד מושבע. לקראת פסטיבל השוקולד השישי של ישראל, שיתקיים בחול המועד סוכות הקרוב בנוף הגליל, הוא  חושף לראשונה סגולה רפואית אפשרית שלא הייתה מוכרת עד כה לאכילת שוקולד מריר לפני הארוחה עבור אנשים הסובלים מבעיות בבליעה ( דיספגיה) "הגעתי למחקר המיוחד הזה ממקום אישי, לאחר שאני בעצמי סבלתי מבעיות בבליעה (אכלזיה). קראתי ששוקולד יכול לעורר פעילות של עצבים, אז ניסיתי לבלוע שוקולד מריר לפני האוכל וכשראיתי שזה עוזר לי פניתי לעמיתים במחלקה הגסטרואנטולוגית באיכילוב וכך בוצע מחקר ייחודי שמעולם לא פורסם – מטרתו הייתה לבדוק את השפעת השוקולד המריר על הבליעה.

המחקר נקרא: יעילותו של שוקולד מריר בחולי אקלסיה. הוא בוצע במשך  שבועיים בהשתתפות קבוצת חולי אכלסיה שאכלה שוקולד מריר לפני הארוחה וקבוצת ביקורת של חולים שלא אכלו שוקולד לפני הארוחה.

התוצאות אוששו חלקית את ההשערה של פרופסור רוזנברג והראו שיפור ניכר בדרכי הבליעה בקרב חלק מהחולים שאכלו את השוקולד המריר. לעומתם, בקרב אלה שלא אכלו שוקולד לפני הארוחה,  לא חל שיפור.  בסיכום המחקר נכתב :"פלבנולים הקיימים בשוקולד המריר הוכחו כגורמים לסינתזה של תחמוצת החנקן. מכיוון שתחמוצת החנקן מקלה על הרפיית סוג הוושט התחתון היא עשויה להקל גם על אכלזיה   (Achalasia)  האופיינת בחוסר הרפיית הוושט הרחיקני בזמן מעבר גל הניע פריסטלטיקה – Peristalsis) בוושט, ועקב כך נגרמת דיספגיה (קושי בבליעה.

פרופסור רוזנברג ממליץ למתקשים בבליעה להצטייד בקוביית שוקולד מריר לפני כל ארוחה אך לא להגזים, בכל זאת שוקולד משמין. ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט מציין כי כל אירועי פסטיבל השוקולד פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום וכי במקום יוצב גם אוהל שוקולטיירים מכל רחבי הארץ בו יוצג גם הפרלין שזכה באליפות העולם.

פסטיבל השוקולד יתקיים בין התאריכים 2-4 באוקטובר חול המועד סוכות. כל האירועים בחינם ועיריית נוף הגליל מבטיחה לילדים וגם למבוגרים שאוהבים שוקולד חוויה שתשאיר טעם מתוק לשנה החדשה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …