Breaking News

לאחר דרישת אומ"ץ מונה פרויקטור אזרחי למלחמה

בעקבות דרישת אומ"ץ למינוי מנכ"ל חירום לטיפול בעורף: מאיר שפיגלר מונה לפרויקטור אזרחי למלחמה

ראשי אומ"ץ דרשו מראש הממשלה ושרי הקבינט למנות איש מקצוע שיטפל בכל הסוגיות האזרחיות – והיום התבשרנו על מינויו של מאיר שפיגלר לתפקיד בתנועה קוראים לקברניטי המדינה גם לעצור מיד את העברת הכספים הקואליציוניים יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "יש להעביר תקציבים אלה לכוחות הביטחון ולשיקום עורף"

 

לאחר המחדל הביטחוני בשבת השחורה של ה-7.10, נחשפו תושבי ישראל גם למחדל אזרחי: שורה ארוכה של כשלים במשרדי הממשלה הובילה לפגיעה קשה בעורף, כשהתנדבות אזרחית רחבת היקף מתגייסת על-מנת למזער את הנזקים. בפרט נפגעו תושבי הדרום והצפון שנותרו ללא קורת גג או שנאלצו לעזוב את ביתם עקב היעדר מרחב מוגן.

תנועת אומ"ץ פנתה לפני מספר ימים לראש הממשלה נתניהו, לשר האוצר סמוטריץ' ולאישים נוספים, בדרישה למנות מנכ"ל חירום לטיפול בעורף. ראשי התנועה, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, הבהירו כי חוסנו של העורף הכרחי כדי לגבור על האויב, וכי לשם כך יש להעניק למנכ"ל החירום את מלוא חופש הפעולה והתקציבים הדרושים.

היום התבשרו אזרחי המדינה כי הדרישה של אומ"ץ מתממשת: נתניהו וסמוטריץ' מינו את מאיר שפיגלר לתפקיד פרויקטור אזרחי למלחמה, והקציבו לגוף שבראשו יעמוד 15 מיליארד ₪. שפיגלר, שמכהן כיום כמנכ"ל חברת החשמל, יתאם בין משרדי הממשלה שונים במקומו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ויספק את המענה הדרוש לכל הבעיות שעלו ויעלו מהשטח.

הפנייה של ראשי אומ"ץ לקברניטי המדינה כללה גם תביעה חד-משמעית לאסור על מפלגות הקואליציה להמשיך לחלק מיליארדי שקלים מכספי ציבור למטרות שאינן קשורות למלחמה. כך למשל נודע לאנשי התנועה כי בכוונת ועדת הכספים של הכנסת להעביר, לכאורה, 60 מיליון ₪ לסיעות החרדיות. "יש להפסיק מידית כל תנועה של כספים קואליציוניים", הבהיר פליצ'ה פלד, "פרט להקצאת תקציב מיוחד לכוחות הביטחון ולעורף".

בתנועת אומ"ץ הביעו סיפוק רב מהיענות הממשלה לתביעה למנות מנכ"ל חירום. "האנדרלמוסיה ששררה ב-18 ימי המלחמה הראשונים בכל הנוגע לסיוע לעורף תירשם לדיראון עולם. תפקוד שרי הממשלה ייבחן בוועדת החקירה הממלכתית שתוקם, אבל כעת חשוב להפנות את כל המשאבים לשיקום העורף כך שיוכל לתמוך בחזית", אמר פליצ'ה פלד. הוא הוסיף כי על הממשלה לאמץ גם את הדרישה הנוספת של אומ"ץ בנוגע לעצירת העברת הכספים הקואליציוניים, וכי התנועה תמשיך לעקוב אחרי נושא זה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …