Breaking News
איאד ממתנס עוד צילום יחצ (3) (1)

עוה"ד איאד מטאנס: "פענוח נכון של בדיקת הסיטי היה מחייב ניתוח בהול בבטן שבסבירות גבוה היה מונע את הנכות הכירורגית המשמעותית"

פענוח לקוי של CT גרם לנזק חמור

הניתוח החל באיחור של 9 שעות – וגבר צעיר איבד חלק נרחב מהמעי הדק

מאז הניתוח סובל הגבר, בן ה-34 משלשולים מימיים יומיומיים בשל מצבו, הוא לא מסוגל כלל לעבוד ∙ עוה"ד איאד מטאנס שהגיש בשמו תביעת נזיקין: "פענוח נכון של בדיקת הסיטי היה מחייב ניתוח בהול בבטן שבסבירות גבוה היה מונע את הנכות הכירורגית המשמעותית"

 

פ', גבר בן 34 מישוב בצפון, סבל מגיל צעיר מחסימות במעי הדק, אולם למרות זאת חי חיים מלאים. הוא למד הנדסת תוכנה, עבד בחברת השקעות, התחתן וגידל 2 ילדים. כשהגיע בתחילת 2023 למיון בבית החולים עקב כאבי בטן עזים ובחילות, האמין פ' שיזכה לטיפול מקצועי כפי שקרה באירועים דומים בעבר – אולם עקב רשלנות חמורה התוצאה הייתה קשה במיוחד.

הגיע למיון בשעת ערב, הניתוח החל רק למחרת ב-10:30

פ' התקבל במיון בשעה 22:55. חלפו כמעט שעתיים עד שעבר בדיקת CT בטן ועוד 9 שעות עד שהוכנס לחדר הניתוח. העיכוב התברר כקריטי: עקב ההחמרה במצבו, נדרשה כריתה של חלק ניכר מהמעי הדק, ובסיום ההליך הכירורגי פ' הועבר למחלקת טיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם במצב של הלם ספטי. בשעות הערב של אותו יום נזקק הגבר הצעיר לניתוח נוסף עקב נפיחות בטנית וחשד לדימום, וכעבור 5 ימים עבר עוד ניתוח שבמהלכו נכרתו כ-10 ס"מ מגדם פרוקסימלי.

מאז הניתוחים סובל פ' מתסמונת המעי הקצר והפרעות ניכרות במערכת העיכול, וכן ממצוקה נפשית ואובדן מוחלט של כושר העבודה. הוא פנה לעוה"ד איאד מטאנס וסאלי וקים אנדראוס ממשרדו, מומחים לדיני נזיקין ורשלנות רפואית, שבחנו את המקרה, והתייעצו עם מומחה בתחום הכירורגיה הכללית שהמליץ על הגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד בית החולים.

"ניתוח מוקדם יותר היה מונע את הצורך בכריתה נרחבת של המעי ואת הסיבוכים"

המומחה אליו פנה עו"ד מטאנס הוא פרופ' איתן אריה, שקבע כי "ניתוח מוקדם יותר היה מונע את הצורך בכריתה נרחבת של המעי עקב נמק, ואת הסיבוכים הנובעים מכריתה זו". הוא הסביר כי בדיקת ה-CT הדגימה תסביב מעי – ממצא שבשילוב ההיסטוריה הרפואית של פ' היה חייב להוביל לניתוח מידי, כבר בתחילת הלילה. הרשלנות הייתה של הרופא שפענח את בדיקת הדימות, ואבחן אצל הגבר הצעיר "חסימת מעי" ולא "תסביב מעי". לפי חוות דעתו של פרופ' אריה, "מלבד הרשלנות בפענוח ההדמיה, הרופא התעלם מתוצאות בדיקות דם שהציגו סימנים קליניים מובהקים למצב אקוטי הדורש התייחסות כירורגית מידית".

כמו כן הדגיש המומחה כי איחור בטיפול כירורגי במקרים של תסביב אקוטי מעלה באופן משמעותי את הסיכון לתחלואה חמורה ולתמותה מוקדמת.

עתיד מבטיח שנקטע

בכתב התביעה מגולל עו"ד מטאנס את סיפור חייו של פ': מגבר צעיר שמפרנס את משפחתו בכבוד בזכות עבודה בחברת השקעות, שעתיד לפתח את הקריירה לאחר השלמת לימודים אקדמיים בתחום הנדסת התוכנה ושותף מלא לגידול 2 ילדים שהקטן בהם תינוק בן 5 חודשים – הפך פ' לשבר כלי. הוא סובל משלשולים מימיים באופן קבוע, ירד במשקל (כ-25 ק"ג!), נזקק לטיפולים רפואיים רבים ולעזרה יומיומית וכלל לא מסוגל לעבוד. הפגיעות הפיזיות הובילו גם לחרדות ודיכאון עד כדי צורך בתרופות פסיכיאטריות.

עו"ד מטאנס תובע עבור פ' פיצוי בגין אובדן שכר בעבר ובעתיד, החזרים עבור ההוצאות הרפואיות לרבות עלויות השיקום, תשלום גם על הפסדי השכר של בני משפחתו שדאגו ודואגים לצרכיו השוטפים, וכן פיצוי בגין הסבל הנפשי. התביעה תידון בבית המשפט המחוזי בחיפה, והוא זה שיקבע את סכום הפיצוי הכולל.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …