Breaking News
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:

תנועת אומ"ץ מעלה הילוך במאבק הציבורי נגד החלטת מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, להתחיל כבר כעת בהליך לבדיקת תפקודו של צה"ל לפני ה-7/10

תנועת אומ"ץ הגישה עתירה לבג"ץ נגד  מבקר המדינה: "בדיקת הצבא בעת הנוכחית פוגעת במאמץ המלחמתי, בביטחון המדינה ובאמון הציבור"

החלטתו של מתניהו אנגלמן להתחיל כבר כעת בבדיקת "נושאים הנוגעים למלחמת חרבות ברזל" עוררה סערה אומ"ץ התריעה בפני מבקר המדינה כי הוא חורג מסמכותו לנוכח התעקשותו של אנגלמן, הגישה התנועה עתירה נגד הבדיקה יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "זוהי החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני ולא מידתית. יש להקים ועדת חקירה ממלכתית, עם תום הלחימה"

 

תנועת אומ"ץ מעלה הילוך במאבק הציבורי נגד החלטת מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, להתחיל כבר כעת בהליך לבדיקת תפקודו של צה"ל לפני ה-7/10, ב-7/10 ולאחר מכן. לאחר שפנייה בהולה למבקר המדינה לא הועילה, הגישו עורכי הדין של התנועה – עוה"ד יצחק מינא ועוה"ד עדי ריטיגשטיין-אייזנר – עתירה לבג"ץ. בעתירה מתבקש בית המשפט העליון להוציא צו ביניים דחוף נגד הבדיקה ולהורות למבקר המדינה לנמק מדוע החליט על בדיקת המערכת הצבאית בעיצומה של מלחמה.

"המשיב אינו מוסמך לערוך את הבדיקה האמורה, בשים לב לאופי הנושאים שנכללו בה, להיקפה, למתכונתה ולעיתויה", נכתב בדברי ההסבר לעתירה. עוד טוענים עורכי הדין של אומ"ץ כי "לא נשקלו באופן ראוי שיקולים כגון הפגיעה הקשה של הבדיקה בעת הנוכחית באמון הציבור, במאמץ המלחמתי, בלכידות השורות בצה"ל ומשכך גם בביטחון המדינה".

"זוהי החלטה בלתי מידתית ובלתי סבירה באופן קיצוני", מדגיש פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ. "הכלי המתאים לחקירת אירועי השבעה באוקטובר הוא ועדת חקירה ממלכתית – וזאת, עם תום הלחימה". לדברי פליצ'ה פלד, זוהי גם עמדת הרמטכ"ל, שקבע כי "עריכת ביקורת במתכונת המוצעת על-ידי מבקר המדינה תסיט קשב ומשאבים ממאמצי הלחימה ותפגע בה".

העתירה מפרטת את הכשלים שזיהתה אומ"ץ בהחלטת מבקר המדינה. בראשם: הרצון להשלים את הביקורת בפרק זמן מצומצם אשר מחייב זמינות גבוהה של בעלי תפקידים שונים בדרג הלוחם לצורכי הבדיקה (במקום לצורכי המלחמה); עיסוק בלא פחות מ-33 נושאים מהותיים שנמצאים בלוז הלחימה; ופרסום מסקנות אישיות תוך חודשים אחדים, כלומר עוד לפני תום הקרבות.

עורכי הדין מינא וריטיגשטיין-אייזנר ביקשו לקבוע דיון דחוף בעתירה ומתן צו ביניים, וזאת בשל העובדה שמבקר המדינה כבר פנה לרמטכ"ל בדרישה לאיסוף חומרים והעברתם. "הנזק הפוטנציאל כבר עלול להתממש בפועל", נכתב בעתירה. "אין מקום לאפשר להליך איסוף החומרים להתחיל ובוודאי שלא לאפשר את הבדיקה".

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …