Breaking News
טכנולוגיה שמפיגה בדידות בבית האבות הספרדי

בינה מלאכותית, אווטארים וציוד משוכלל בבית האבות הספרדי

בינה מלאכותית, אווטארים וציוד משוכלל – הטכנולוגיות שמשנות את בית האבות

הסטארט-אפים נרתמים גם לטובת שדרוג הטיפול באוכלוסייה המבוגרת בית האבות הספרדי כבר אימץ טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מראש של מצבי מצוקה  פיילוט מסקרן במיוחד, בשיתוף חברת INNERVUE ואוניברסיטת חיפה, משלב אווטארים בשגרת החיים של הדיירים

 

בעידן שבו תוחלת החיים נוסקת מעלה, הגיל השלישי מתארך ויותר ויותר אנשים זקוקים לעזרה, הן פיזית והן רגשית. הצורך ההולך וגובר בפתרונות איכותיים ויעילים מושך סטארט-אפים רבים לתחום הטיפול במבוגרים, ובבית האבות החיפאי הבית הספרדי כבר מאמצים טכנולוגיות מתקדמות – לרווחת הדיירים במקום.

בינה מלאכותית שמכירה כל דייר וכל שינוי בהתנהגות המטפלים

טכנולוגיה אחת שהוטמעה בהצלחה ב-3 מחלקות של הבית הספרדי, המוכר גם כבית האבות של העדה היהודית הספרדית בחיפה, היא של חברת Amity. זוהי טכנולוגיה שמבוססת על בינה מלאכותית (AI) ועל מצלמות. המצלמות מתעדות את שגרת הטיפול ושגרת היומיום של הדיירים, והתוכנה לומדת את ההתנהגויות המאפיינות כל אחד ואחת מהם. הלמידה המהירה והמדויקת מאפשרת למערכת לוודא שתוכנית הטיפול שנקבעה לכל אדם מיושמת במלואה – למשל,אם המקלחת בוצעה בזמן. הניטור והבקרה מבטיחים גם זיהוי מידי של ניסיון לרדת מהמיטה שעלול ללהסתיים בנפילה מסוכנת, ובכלל, התרעה מיידית על כל חריגה מהשגרה שיש סיכון לדייר.

מכשיר ייעודי לזיהוי פצעי לחץ עוד לפני שהם נוצרים ולריפוי

הבית הספרדי, הממוקם בשכונת נווה שאנן בחיפה, אמון על אימוץ גישות חדשניות להשבחת הטיפול באוכלוסייה המבוגרת. עוד דוגמה היא מכשיר חדשני של חברת,ARJO  פרי פיתוח ישראלי, מבטיח לחולל מהפכה בריפוי פצעי לחץ.

-סורק ה- Provizio SEM מקנה  את היכולת לבצע הערכת סיכונים אובייקטיבית ומוכוונת אנטומיה לפציעת לחץ, ובכך מבטיח חלון זמן של כ 5- ימים  למימוש אסטרטגיית טיפול ממוקדת ומותאמת

למניעת פצעי לחץ, המסייעת במזעור כמות פצעי הלחץ ומפחיתה משמעותית את הזמן הנדרש לטיפול בהם

.

המכשיר הקטן והנוח לשימוש   משווה את בדיקות הלחות התת-אפידרמיות לאורך אזור אנטומי מסוים ומדווח את

ההפרשים בין הערכים ברקמה הבעייתית והרקמה הבריאה –

המכשיר שיגיע ארצה בקרוב, יכנס לשימוש בבתי החולים המובילים ובבית הספרדי באמצעות המכשיר ניתן יהיה לדעת מראש, מי נמצא בסיכון גבוה להיווצרות פצעי לחץ – מצב שפוגע במידה ניכרת באיכות החיים של האדם – ולהקדים תרופה למכה, כלומר להוסיף לשגרת הטיפול עוד אמצעים (החלפת תנוחה בתדירות גבוהה יותר, מזרנים מתאימים וכו').

טכנולוגיה שמפיגה בדידות

אחד הגורמים העיקריים לחשיבות שילוב הטכנולוגיות החדשות בטיפול במבוגרים, הוא מצוקת כוח האדם בתחום הסיעוד – מצוקה שצפויה להחריף ככל שחלקם של בני ובנות הגיל השלישי באוכלוסייה יגדל. הסטארט-אפים שפועלים בתחום מספקים פתרונות לא "רק" בהיבטים הפיזיים של הטיפול וההשגחה, אלא גם בסוגיה משמעותית אפילו יותר: הפגת הבדידות.

מחקרים רבים גילו כי האיום הגדול ביותר על האוכלוסיה המבוגרת, כולל בבתי האבות, הוא הבדידות. סטארט-אפ בשם INNERVUE מבצע בבית הספרדי פיילוט מבטיח במיוחד – שילוב אווטארים.

האווטארים, שנראים ומרגישים כמו אדם לכל דבר, משוחחים בוידאו עם הדיירים. השיחה קולחת וטבעית כך שנוצרת אינטראקציה משמעותית. בנוסף ניתן על סמך הדיאלוג, לזהות שינויים אצל האדם, גם מתוך הדברים שהוא אומר וגם על בסיס הקול והאנרגיות. קיום שיחות באופן קבוע ומתמשך יוצר מאגר של Data באמצעותו ניתן לזהות מצב ריגשי וקוגנטיבי ולהתריע על בעיות או הידרדרות.

המחקר, שאוניברסיטת חיפה מובילה אותו במסגרת שיתוף הפעולה הנרחב עם בית האבות, מעורר עניין רב, גם מחוץ למדינת ישראל. פרוייקט מקביל לבית האבות הספרדי מתרחש במינכן בדיור מוגן של קבוצת אוגוסטינום בהובלת אוניברסיטת היידנהיים. הממצאים של שני הפיילוטים ישמשו לשיפור השירותים לטובת רווחת הדיירים גם בגרמניה– העתיד מבטיח, ובבית הספרדי, הוא כבר חלק מהשגרה.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

צילום ברוריה אלעד

המזרחן תושב חיפה אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד פרסם השבוע את הספר סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי – פלסטיני

הישג לספרו של המזרחן החיפאי אל"מ (מיל.) ד"ר משה אלעד אודות סוגיות הליבה בסכסוך הישראלי  …

היומן שנכתב על-ידי יוסף דעדוש במחנה הריכוז ג'אדו התגלה שנים רבות לאחר מותו ונמסר בטקס מרגש ל"יד ושם"

ביום השואה הבינלאומי: יומן גנוז ממחנה ריכוז בלוב נמסר ל"יד ושם" היומן שנכתב על-ידי יוסף …