Breaking News
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:

מבצע "חץ ומגן" הציף בעיה כאובה

תושבי הדרום מחפשים מקלט במרכז ובצפון הארץ – תנועת אומ"ץ דורשת מראש הממשלה לדאוג ללא דיחוי למיגון הישובים בקווי העימות

מבצע "חץ ומגן" הציף בעיה כאובה: עקב היעדר מיגון מתאים, נאלצים אלפים מתושבי עוטף עזה והסביבה לעזוב את בתיהם ∙ אומ"ץ מתריעה מפני תוצאות ההזנחה המתמשכת, הן בדרום והן בצפון ∙ יו"ר התנועה פליצ'ה פלד: "מאסנו בהבטחות שווא – הגיע הזמן שהממשלה תפנה תקציבים ותיישם תוכניות"

מיד עם היוודע דבר חיסולם של שלושת בכירי הג'יהאד האסלאמי בעזה, תושבים רבים מיישובי הדרום נאלצו לעזוב את בתיהם ולחפש מקומות בטוחים באזורים מרוחקים יותר מקו העימות.
בתנועת אומ"ץ מתריעים מפני התופעה, ומפני המחיר הגבוה שמדינת ישראל עלולה לשלם – בחיי אדם – עקב היעדר מיגון הולם בישובים החשופים לפצמ"רים וטילים. ראשי התנועה, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, פנו אל ראש הממשלה נתניהו ואל נבחרי ציבור נוספים בדרישה כי יפעלו באופן מידי לפתרון הבעיה.
"לא יעלה על הדעת שגם לאחר שורה ארוכה של סבבים ולחימה, נצפה בנהירה צפונה בכל פעם שישראל יוצאת למבצע", כתבו פלד ועו"ד מינא. השניים ציינו כי הם מודעים לכך שהמיגון הלוקה בחסר הוא תוצר של הזנחה מתמשכת לאורך עשרות שנים, אך באופן טבעי האחריות מוטלת על הממשלה הנוכחית ועל העומד בראשה.
דרישה נוספת מצד אומ"ץ היא מיגון אפקטיבי גם ליישובי הצפון, שעלולים גם הם להיפגע במקרה של מערכה רב-זירתית (תרחיש אפשרי לתפישתם של כל ראשי מערכת הביטחון). היו"ר פליצ'ה פנחס פלד שירת כלוחם וכקצין בכיר בכוחות הביטחון, לרבות כמפקד גזרות הלבנון, רמת הגולן, עזה וקצין אג"ם דרום. בתפקידיו אלה התריע לא אחת כבר אז כי ישנו צורך דחוף למגן את ישובי הצפון. משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, זועק אף הוא כנגד הפקרת חיי תושבי האזור.
בהקשר זה כדאי לציין כי ב-2018 התקבלה החלטה להקציב 5 מיליארד ₪ לנושא במשך עשור. למרות זאת תוכנית המיגון אינה ממומשת בקצב הראוי, וב-2023 אף קוצץ התקציב הייעודי מ-500 מיליון ₪ ל-100 מיליון ₪!
פליצ'ה פלד ציטט מדו"ח מבקר המדינה, לפיו "2.6 מיליון ישראלים חיים ללא מיגון תקני בסמוך למקום מגוריהם". על-פי הערכות שונות, במרחב הצפון בלבד חסרים כ-10,000 ממ"דים, וכאמור גם בדרום המיגון חלקי ולא מתאים למציאות הביטחונית. "מאסנו בהבטחות שווא", הבהיר פליצ'ה פלד. "אנו דורשים תוכניות מפורטות הכוללות יעדים ברורים וזמני ביצוע למיגון שיספק ביטחון אמיתי לכל מי שנמצא בטווח טילי אויב".

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …