Breaking News
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:
יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד:

"אין מקום להפרה בוטה של הסכם שאושר על-ידי הממשלה כולה. זוהי פגיעה בחוסן הביטחוני ובלכידות החברתית של מדינת ישראל"

תנועת אומ"ץ שוקלת לעתור לבג"ץ אם החלטתו של השר בן גביר להדיח את הנציבה תאושר בממשלה

הדחת נציבת בתי הסוהר במהלך המלחמה מנוגדת להסכם הקואליציוני שאפשר את הרחבת הממשלה לאור מצב החירום יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד: "אין מקום להפרה בוטה של הסכם שאושר על-ידי הממשלה כולה. זוהי פגיעה בחוסן הביטחוני ובלכידות החברתית של מדינת ישראל"  

החלטתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להדיח את נציבת בתי הסוהר קטי פרי, מעוררת סערה בארגון שממלא תפקיד חיוני בשמירה על ביטחון המדינה, ובמערכת הפוליטית. תנועת אומ"ץ שוקלת לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה, שמהווה הפרה של ההסכם הקואליציוני עם המחנה הממלכתי.

ראשי אומ"ץ – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא – הבהירו כי ייתכן שאין מנוס מפנייה לערכאה שיפוטית: "הסכם שאושר על-ידי הממשלה כולה מחייב את כלל השרים. אנו מצויים במלחמה, ובעת הזו זעזועים מיותרים ולא מחויבי המציאות פוגעים אנושות בחוסן הביטחוני ובלכידות החברתית של מדינת ישראל".

ההסכם הקואליציוני שאפשר את הרחבת הממשלה לאור מצב החירום, ואת הצטרפותם של בני גנץ וגדי אייזנקוט לקבינט המלחמה, קובע כי כל מינויי הבכירים יידחו עד לתום המלחמה. הממשלה כאמור אישרה את ההסכם, לפיו המפכ"ל, הרמטכ"ל, נציבת בתי הסוהר, יועצים משפטיים ועוד נושאי ונושאות משרות מרכזיות בשירות הציבורי יישארו בתפקידם עקב מצב החירום והצורך ביציבות מרבית בכל המערכות.

למרות זאת, מתעקש השר בן גביר למנות את מזכירו הביטחוני, ניצב קובי יעקובי, לממלא מקום נציב בתי הסוהר. "שירות בתי הסוהר ממלא תפקיד משמעותי בלחימה", ציין פליצ'ה פלד, "הארגון מחזיק במספר כלואים שלא היה כדוגמתו ובפרט באלפי מחבלים מסוכנים שנתפסו בישובי העוטף וברצועת עזה. המתח במתקני הכליאה רב, ובנוסף צפוי שירות בתי הסוהר לנהל מבצע שחרור אסירים במסגרת עסקת השבת חטופים עתידית. כל אלה מחייבים את השארתה בתפקיד של רב גונדר קטי פרי שמכירה היטב את המערכת המורכבת".

בתנועת אומ"ץ מודעים למלכוד הפוליטי של ראש הממשלה נתניהו: מצד אחד, החשש מפרישת בן גביר ומפלגת "עוצמה יהודית" מהקואליציה ואולי אף נפילת הממשלה. מצד שני, החשש מפני יציאת המחנה הממלכתי מממשלת החירום עקב הפרתו הבוטה של ההסכם הקואליציוני. יחד עם זאת לאור האינטרס הציבורי המובהק במניעת הדחת נציבת בתי הסוהר, הוחלט באומ"ץ לבחון את החלטת הממשלה בנושא, ובמידת הצורך לעתור לבג"ץ.

חדשות יומיות | מזג האויר בישראל
רכישת תבניות איכותיות | רכישת דומיינים בזול | וובסל קידום שיווק פירסום באינטרנטפתרונות דיגיטל | קידום אתרים פיתוח אתרים |הקמת אתרים | פוסטרים | ליטוגרפיות | תמונות קנבס | צלם אדריכלות | מודעות שכדאי לראות | ספריית עסקים מקודמים | קידום אורגני בגוגל

About רון פלג

Check Also

מר יונה יהב ראש העיר חייפה, ומר חיים כהן יו"ר הפדרדציה היהודית הספרדית בישראל, צילום יח"צ

טקס הרמת הכוסית המסורתי של הבית הספרדי לקראת פסח בנוכחות ראש העיר חיפה

יונה יהב מתחייב: אקרא שכונה בחיפה על-שם ג'ו ביידן ראש העיר החדש-ישן השתתף בטקס הרמת …

ד"ר אורי מלמד∙ו ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן, צילם עדיאל בן שלום

"יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", "חידושים בענייני הפסח בסדורי תימן",

כנס משמעותי בירושלים הציג מגוון מחקרים חדשים בנושא יהדות תימן "יהודי כ'ולאן: בין תלות לעצמאות", …